Acupunctuur is bewezen effectief bij pijnklachten

Acupunctuur heeft een bewezen positief effect op pijnklachten. De wereldgezondheidsorganisatie adviseert acupunctuur niet voor niets aan bij verschillende soorten pijnklachten zoals migraine, lage rugpijn en artrose.

Enkele feiten over pijn

• 1 op de 5 nederlanders heeft chronische pijnklachten
• 64% heeft ernstige tot zeer ernstige klachten
• De meeste voorkomende klacht (42%) is lage rugpijn
• 58% zoekt langer dan een jaar naar een goede behandeling
• Bij 41% is nooit een diagnose gesteld of oorzaak gevonden
• 70% van de mensen met chronische pijn heeft last van slapeloosheid en/of somberheid
Bron: Plusonline

Acupunctuur en pijn

Acupunctuur wordt al heel lang ingezet om pijnklachten te verhelpen. Het wordt ingezet bij sportblessures en chronische of acute pijnklachten. Afhankelijk van de pijnklacht kan er voor een bepaalde acupunctuurmethode gekozen worden. De traditionele vorm van acupunctuur is effectief bij pijn maar regelmatig wordt electro of motorpointacupunctuur ingezet om de pijn aan te pakken.

Acupunctuur is al eeuwen oud en soms komen er nieuwe methoden naar voren die in China al jaren gebruikt worden maar nog niet bekend zijn in het westen. De balance method van Dr. Tan is hier een voorbeeld van. De laatste jaren is deze steeds bekender geworden in Nederland en gezien de resultaten die behaald worden met deze methode is dat terecht. Met deze methode is het oplossen van blokkades en het herverdelen van de energie in het lijf heel snel te realiseren waardoor pijn al tijdens de eerste behandeling afneemt.

De acupuncturisten van Praktijk Glas hebben specifieke bijscholingen gevolgd om pijn effectief te behandelen en hebben ervaring met veel verschillende soorten pijnklachten zoals:

• verschillende soorten hoofdpijn
• kniepijn
• artrose
• schouderpijn en frozen shoulder
• heuppijn
• Lage en hoge rugpijn
• nekklachten

Voordelen acupunctuur

• Weinig tot geen bijwerkingen
• Het behandelt zowel de symptomen als de oorzaak
• Het activeert het zelfhelende vermogen van het lichaam
• Herstelt de natuurlijke balans

Er wordt gebruik gemaakt van de Global Balance acupunctuur die voordelen heeft ten opzichte van traditionele acupunctuur.
• Zeer effectief bij pijnklachten
• Ook in te zetten als eerdere behandelingen onvoldoende geholpen hebben

Wilt u ook van uw pijnklachten af?

Maak dan een afspraak of bel voor meer informatie.

Mocht u tijd niet meer beschikbaar zijn dan kunt u contact opnemen voor de mogelijkheden. Er is meestal ruimte voor acute klachten.